Et godt samarbejde mellem skole og hjem er en vigtig forudsætning for, at vores børn får en god skolegang. En anden vigtig forudsætning er, at vi hver især bakker op om vores børn og deres dagligdag i skolen. Skolen og samarbejdsrådet vil derfor gerne sætte fokus på en række forhold, vi som forældre er ansvarlige for i forbindelse med vores børns skolegang.

• At I viser interesse for barnets skolehverdag
  • At I henvender jer til skolen, hvis der er en vigtig oplysning om barnet
  • At I holder jer orienteret om skolens undervisning og møder op, når skolen kalder
  • At barnet møder udhvilet og mæt i skolen
  • At barnet medbringer en god madpakke
  • At barnet møder i skolen med fornuftig påklædning og en pakket skoletaske
  • At barnet kommer sikkert i skolen og til tiden
  • At I snakker med barnet om skoledagen i dag og i morgen, især aftaler med kamerater skal være aftalt inden skolen starter
  • Skolen underviser på nogle fagområder der ikke er fagrelateret, eksempelvis færdsel eller seksualitet, det er dog også hjemmets opgave at drøfte disse emner med barnet.
  • På skolen skal alle udfordres, så de bliver så dygtige som muligt. Vi har høje forventninger til alle elever. Derfor er det nødvendigt, at alle elever deltager aktivt i arbejdet. Derfor forventer skolen, at ferier i størst muligt omfang placeres i skolens ferier, og enhver anden fritagelse fra skolearbejdet skal være godt begrundet for at den kan godkendes.

Hvis man som forældre bakker op om ovenstående punkter, medvirker det til at skabe gode rammer for børnenes indlæring, og det gør dagligdagen bedre for alle parte