Kongeparret kommer på besøg

Den 22. oktober besøger Danmarks kongepar Sydslesvig – nærmere bestemt Dannevirke og Flensborghus. Der vil i den forbindelse begge steder være mulighed for at være med som publikum. På den måde kan man måske få set H.M. Kong Frederik 10. og H.M. Dronning Mary. Samtidig er besøget en god lejlighed for os til at vise, at båndet mellem kongehuset og det danske mindretal er stærkt. Derfor håber vi, at mange af jer – trods skolernes efterårsferie – møder op ved Dannevirke og/eller Flensborghus.

Tidsplanen for besøget er endnu ikke helt fastlagt, men det ser ud til, at kongeparret er ved Dannevirke omkring kl. 15:00 og på Flensborghus omkring kl. 16:15. Begge steder bliver de cirka en time, men publikum bør være der en halv time inden ankomsten.

Så sæt kryds i kalenderen ved tirsdag den 22. oktober – og følg med i dagspressen op til besøget, hvor den præcise tidsplan meddeles.

Venlig hilsen
Gitte Hougaard-Werner, formand for SSF, og Paul Salwik, formand for Skoleforeningen