Hans Helgesen-Skolen, Frederiksstad – En skole med mod til mere. Vi er stolte af at være en del af den landesdækkende initiativ Zukunftsschule.SH, der er et samarbejde mellem Bildungsministeriums i Schleswig-Holstein, Sparkassen- og Giroverband for Schleswig-Holstein og Kreisfachberaterne for Bildung für nachhaltige Entwicklung. Vores mål er at integrere bæredygtig praksis og undervisning i alle vores skoler. Med fokus på bæredygtig handling og udvikling, er vores skole engageret i at skabe en fremtid, hvor vores elever er godt rustet til at tage ansvar og bidrage til en bæredygtig verden. Vi er glade for at være en del af denne bevægelse, og vi byder alle interesserede velkomne til at udforske vores skole og vores vision for en bæredygtig fremtid. Vi er certificeret frem til 2023.