Den 8. oktober 2024 blev den årlige Jugendwaldspiele afholdt i skoven ved Lehmsiek. Arrangementet, som var organiseret af foreningen Schützt den Wald i samarbejde med områdets grundskoler, bød på en spændende dag i naturen for de deltagende elever.

Selvom vejret ikke viste sig fra sin bedste side, og regnen faldt støt hele dagen, var humøret hos både elever og arrangører højt. “Vi har måske fået våde fødder, men det har på ingen måde ødelagt vores oplevelse,” sagde en af lærerne med et smil.

Eleverne blev inddelt i små grupper og skulle gennemføre forskellige opgaver relateret til natur og skovens økosystemer. Trods udfordringerne med det mudrede terræn og den tiltagende regn, klarede alle elever opgaverne med stor entusiasme og godt samarbejde.

Som en særlig belønning for deres indsats blev hver deltager tildelt en træmedalje, en symbolsk gave for deres modstandskraft og engagement i skoven. Trods de våde fødder og det til tider barske vejr, kunne man mærke en følelse af fællesskab og glæde blandt deltagerne.

“Det er vigtigt at lære børnene om naturen, og selvom vejret ikke var med os, har vi haft en skøn dag,” sagde en repræsentant fra Schützt den Wald. “Det handler om at være ude i naturen og værdsætte skoven, uanset om det regner eller ej.”

Dagen sluttede af med store smil og minder om en våd, men uforglemmelig dag i Lehmsieks skov, hvor naturens kræfter fik lov til at være en del af oplevelsen.