Velkommen til Hans Helgesen-Skolens skolehave!

Vi er stolte af at præsentere vores smukke skolehave, der udgør et unikt læringsmiljø for vores elever. Hos os tror vi på, at naturen ikke kun er en kilde til skønhed, men også en uudtømmelig kilde til læring og udvikling. Derfor har vi skabt Hans Helgesen-Skolens skolehave som et levende klasseværelse, hvor eleverne kan fordybe sig i undervisning, udforske naturen og dyrke vigtige færdigheder for livet.

Eleverne har mulighed for at plante og pleje deres egne grøntsager, observere planter og insekter i deres naturlige habitat, og deltage i forskellige haveaktiviteter, der fremmer samarbejde og ansvar.

For at styrke båndet mellem vores elever og naturen, arrangerer vi regelmæssigt udendørs undervisningssessioner og workshops i skolehaven. Dette giver ikke kun en praktisk tilgang til læring, men giver også vores elever mulighed for at udvikle en dybere forståelse for miljøet omkring dem.

Skolehaven er også et sted for kreativitet og selvudtryk. Vi opfordrer vores elever til at bruge haven som inspiration til kunstprojekter, skriveopgaver og andre kreative udfoldelser. Dette skaber en dynamisk læringsoplevelse, der går ud over de traditionelle klasseværelsesgrænser.

Vi lærer vores elever om vigtigheden af ​​at bevare miljøet og respektere naturens balance. Gennem vores bæredygtighedsprojekter, lærer eleverne at tage ansvar for deres handlinger og bidrage til en sundere planet.

Hans Helgesen-Skolens skolehave er ikke kun et sted for læring, men også et sted for vækst, fordybelse og glæde. Vi er begejstrede for at se vores elever trives i dette unikke læringsmiljø og tage disse vigtige livslektioner med sig ind i fremtiden. Velkommen til en verden af ​​muligheder i Hans Helgesen-Skolens skolehave!